2 Jan 2011

Negeri Selangor Perlu diIstiharkan Darurat

Saya ingin mencadangkan kebawah DYM Yang Dipertuan Agong Mengisytiharkan Darurat di wilayah Malaysia zon Selangor memandangkan permaintan politik melampau boleh merosakkan sistem, boleh mengakibatkan kerosakan ekonomi dan keselamatan negara.

Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri menjadi permaian politik melampau. Kerajaan negeri nampak macam nak merampas kuasa. Dia mahu suapaya agensi lain mengikut telunjuk, sedangkan mandat yang diterima dari rakyat cuma untuk mentadbir keraan negeri, dan bukan untuk menjadi sultan atau untuk menjadi suruhanjaya perkhidmatan awam. Ini sudah melampau.

Macam itu ker gamaknya emosi rakyat di negeri-negeri yang diperintah parti pembangkang. Misalnya dahulu kerajaan Serawak pun berlaku demikian sehingga berlaku perisytiharan darurat. Kerajaan lain yang berlaku sama ialah kerajaan PBBS di Sabah. Kerajaan Mohd Mat Nasir di Kelantan, Kerajaan Mohd Nizar di Perak, Kerajaan Pas Trengganu sebelun Ibrahim Fikri, dan kemungkinan kali ini kerajaan Khalid Ibrahim di Selangor.

Link bacaan dari: Malaysia kini dikata Koo kay kim dan Speaker DUN Selangor rampas peranan SPN

1 ulasan:

sallehfausi berkata...

Sayang seribu sayang. Permainan politik melampau telah mengugurkan trengganu jatuh ke tanah BN, Perak dan kita akan melihat kali ini selangor.

Macam mana kaedah dan cara dia jatuh, akan terlihat tidak lama lagi. Mungkin seperti yang berlaku di sarawak tidak berapa tahun dulu. Begitu juga di Sabah di mana PBBS ke tangan BN.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BakalHaji.Com Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Click di sini


iklan