9 Feb 2011

RM50 juta - Tapi kos Haji...


Salah satu yang kena keluar wang ialah Tabung Haji. Dan duit sebanyak itu, memang banyak, dan Tabung Haji selama ini tidak pernah memberi wang sebanyak itu untuk pendeposit yang menunaikan haji. Kenapa benda ini boleh dilakukan, tetapi untuk memberi diskaun tabung haji kedekut? Bayangkan...

Kos dari segi wang ringgit membawa pulang lebih 11,000 rakyat dan pelajar Malaysia di Mesir dalam Ops Piramid mencecah RM50 juta. Kos untuk berapa penerbangan Kaherah-Jeddah dan Jeddah-Kuala Lumpur. Jumlah pesawat MAS, Air Asia dan TUDM. Begitu juga Kapal TLDM Bunga Mas yang kena belayar standby di Mesir. Ini belum masuk soal lojistik, pengangkutan darat, makan minum,pengunaan pusat transit Tabung Haji di Jeddah, bayaran untuk hak mendarat dan bayaran letak pesawat serta segala macam lain.

Orang bertanya berapa kos keseluruhan Ops Piramid - yakni proses evakuasi rakyat Malaysia dari sebuah negara asing yang terbesar pernah dilancarkan dalam sejarah negara. Oleh itu Tabung Haji timbang semula kos menunaikan haji akan datang. Berilah diskaun kepada pendeposit. Jangan tamak.

1 ulasan:

sallehfauzi berkata...

tidak pula dengar apa-apa dari Dr Asri yang selalu vokal itu.

Dialah yang menulis kata Datin Rosmah itu menteri tambahan la.. dia juga yang kata perarakan maulidur rasul menyusahkan awam, dialah yang juga kata wang derma judi itu sama macam kerajaan kasi gaji kat pegawai kerajaan. Dia juga yang kata Adun Sri Muda kena zalim.


Tapi tang hal anak-anak yang kena selamatkan dari konlik mesir itu, dia bungkam... dia tak ucap pun terima kasih kat Datin Rosmah yang gunakan kekuatan perbadi menolong, dia tidak pula terima kasih kat datin rosmah yang tolong bantu selamatkan budak malaysia kena tahan polis di luar negeri.

Nampak tak, dia ni siapa Dr Asri itu?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BakalHaji.Com Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Click di sini


iklan